Testen

Først skal vi måske lige have præcisere hvad Anki Overdrive er.

Den korte beskrivelse er en racerbane, hvor man bruger sin telefon eller tablets via en app som kontroller, men det er så meget mere. Man har formodet at bygge intelligens ind i banen, bilerne og den app som man bruger til at styre dem med.

Anki_overdrive_02

Skærmbillede 2017-12-04 kl. 08.55.44

Pakkens indhold

Klargøring til race:
Når man har pakket sættet ud skal man have opladet bilerne. Der medfølger en oplader der kan oplade 4 biler ad gangen. Med sættet følger der to biler, nemlig Dom’s Ice Charger og Hobbs’ MXT.

Mens bilerne får juice ombord kan man jo passende begynde at samle banen man ønsker at køre. Med sættet følger 6 sving og 4 ligeud plader som let klikkes sammen via magneterne indbygget i pladerne, der medfølger også autoværn og to sæt ben der kan forhøje banen så man kan køre over og under eksempelvis i forbindelse med et 8 tal.

Når banen er samlet kan man passende finde sin smartphone eller tablet frem og hente appen der hører til banen, her skal man oprettes som bruger før man kan komme i gang med at spille.

anki-overdrive_03

Biler på banen

Anki_overdrive_04

Appen på telefonen.

3 … 2 …. 1 race:
Når det hele er sat op er man næsten klar til at race afsted, men først skal man have sat et spil op. Det vil sige at en person(host) skal sætte et multiplayer spil op via sin telefon eller tablet, fuldstændig som man sætter et spil op på pc, spillekonsollen osv., og de andre joiner så spillet. Bilerne kører nu ud på en æresrunde, (de analyserer banen) kører så op og holder ved siden af hinanden. Der trykkes start og startlamper kommer op på skærmen og frem på skærmen kommer en speeder og evt. Våben(kommer tilbage til denne funktion). Nu kan man styre farten via speederen og man kan skifte kørebane på banen, for i modsætning til alm. racerbaner så er der ikke spor som bilerne kører i, der kan de styres efter behag. Skulle der være biler der ryger af banen finder de faktisk ofte selv tilbage på banen igen og skulle en bil, i forbindelse med et uheld komme til at køre den forkerte vej, vender den selv.

Anki_overdrive_05

Teknologi for fuld fart:
Jo mere man spiller med Anki Over drive Fast and Furious finder man ud af hvor meget teknologi der er gemt i banen, bilerne og selve appen på telefonen der styrer det hele. For at åbne op for de forskellige racetyper, skal man køre imod selveste Dom fra filmene, så overtager han simpelthen styringen af den ene bil og man kæmper altså imod computerkraft, i stedet for venner. Er man god nok bliver der frigivet baner og våben som kan bruges i spillet. Våbnene gør det muligt at skyde hinanden i selv spillet og dermed bremse konkurrenterne og give point på konto. Disse våben kan løbende forbedres eller udvides i antal. Det er helt sikker denne del af Anki der for alvor skiller den ud fra mængden, for der er hele tiden nye muligheder og man kan rent faktisk køre imod computeren, hvis vennerne ikke har tid eller man bare vil gennemføre en af single play banerne.

Anki Overdrive Fast and Furious koster godt 1700 med 2 biler og ja det er mange penge for en racerbane, men den er også i en helt anden liga. Skal man sammenligne den med noget må det helt klart være computerspil der blive bragt til virkelighed i mini format. Hvis budgettet er til det, vil jeg helt klart anbefale Anki Overdrive Fast and Furious, for det er virkelig underholdende både for små og store.

Rating: 4.0/5 (1 vote cast)

Anki Overdrive Fast and Furious, 4.0 out of 5 based on 1 rating