Format: DVD, Blu-ray, Streaming – Release: 19.02.18 – Min: 87

The Little Hours er charmerende og morsom, sprængfuld af komisk talent og skrevet på en pudsig, men dog bevidst facon. Italien, 1347: Alessandra (Alison Brie – Glow), Fernanda (Aubrey Plaza – Ingrid Goes West) og Ginevra (Kate Micucci – Big Bang Theory) er lunefulde nonner, der keder sig i et kloster, hvor Fader Tommasso (John C. Reilly – Step Brothers) holder godt øje med dem. En flot ny opsynsmand (Dave Franco – 21 Jump Street) introduceres for søstrene som døvstum for at modvirke fristelse, men snart opstår en rus af hormoner, stofmisbrug og syndig sviren.

Her er en film der rent genremæssigt er en blanding af sort komik, erotik og middelalder. Alle tre ingredienser indikeres hurtigt fra starten af hvor 2 nonner, året er 1347, råber “get the fuck out of here” og en masse andre grimme nutids gloser efter klostrets gartner. Den sorte humor gennemsyrer filmen og er grunden til, at filmen er værd at se, idet selve historien kun spinder om en meget tynd rød tråd. En rød tråd omkring noget erotisk, nonner og et kloster, ikke ret meget substans og alligevel ganske morsomt.

Det er en atypisk film der appellerer til et specielt publikum, den rammer ikke den brede befolkning med sin erotiske crazy komik, men den rammer en sarkastisk tone der er meget morsom. Bare det at den bruger et sprogbrug der mere hører hjemme i 2010’erne end i middelalderen, gør det til noget helt anderledes end hvad man er vant til, og lige netop i denne indpakning fungerer det rigtig godt. En af de mere kendte skuespillere der med i denne, formentlig ikke ret dyre, produktion er John C. Reilly, dog uden den store betydning for filmen som helhed.

Interviews 19.39
Gag reel – 1.30

Interviewene er ligeligt fordelt mellem instruktøren, Jeff Baena, der interviewer skuespillerinden Kate Micucci og omvendt. Micucci interviewet er morsomt improviseret og Baena interviewet interessant. Den første featurette er værd at se, mens “Gag reel” er alt for kort og uden rigtigt at være sjov.

“The little hours” er en speciel film, kringlet på en sjov måde der vækker latter musklerne, forudsagt man er til sort humor. Der er ikke så meget historie i handlingen, den er noget tynd, men opvejes til fulde at komikken. Det er vitterligt en meget morsom film og er man til crazy komik, er denne her et “must see”.