Format: DVD, Blu-ray, Streaming  – Release: 14.09.17 – Min: 98

Alle i Justines familie er dyrlæger og vegetarer, og hun er som 16-årig en dygtig elev med en lovende fremtid. Da hun begynder på dyrlægeskolen, bliver hun dog en del af en dekadent, nådesløs og faretruende forførende verden. Den første uge byder på en række ydmygende ritualer, og hun vil give alt for at passe ind, så hun bryder med sin families principper og spiser råt kød for første gang. Justines handlinger får snart forfærdelige og uventede konsekvenser, da hendes sande jeg begynder at vise sig.

Franskmændene er på banen med en gyser der ikke rammer kategorien helt i den traditionelle forstand, hertil er den for makaber i sin handling. Gyset ligger for filmens vedkommende i at den er klam, der er ikke en masse chokeffekter til at skræmme seeren, det visuelle er dog i en klasse for sig. Der bliver ikke lagt fingre imellem når der vises åbne kødsår og afbrækkede lemmer, og filmen er markant anderledes og det vinder den på, den rå og bizarre historie fungerer optimalt.

Det er dog ikke en af den slags gysere der er særligt troværdige, selvom emnet ikke er noget overnaturligt med spøgelser og deslige. Tværtimod foregår det på en fransk veterinærskole, men det falder nok ikke helt i tråd med virkeligheden, at samtlige studerende er depraverede alkoholiserede stofmisbrugere, og det er unægteligt det billede filmen tegner af disse studerende. Ligeledes er det også en forholdsvis overfladisk portrættering af filmens hovedpersoner, den går ikke så meget i dybden med hvad der ligger til grund for den måde de agerer på, i stedet ligger på fokus på alt det de gør.

“Raw” får karakter for sin kompromisløshed, den grænseoverskridende fortællestil der gør filmen til noget ud over det gængse. Den bevæger sig i en gråzone hvor intet er for bizart at vise, dvs alt er tilladt. Trods det at der er ting der går filmen lidt imod, er det en god gyser hvor det uhyggelige er dens outrerede handling og de virkelig gode visuelle effekter.