Format: DVD, Blu-ray, Streaming – Release: 17.08.17 – Min: 124

Fem teenagere, der stort set intet har tilfælles, drages hver især mod et klippe- og mineområde uden for byen Angel Grove.

Power Rangers bølgen var på sit højeste i 90’erne med ungdoms tv-serien om superhelte med særlige kræfter. Denne film er også en udpræget ungdomsfilm, selvom den nok henvender sig mest til sine fans fra dengang, dvs. dem som ikke er så unge mere, og det er måske her det går galt. En teenagefilm der skal fange det voksne publikum virker som om der er ramt ved siden af, men der er helt klart noget sentimental værdi at komme efter. Det visuelle er der gjort rigtig meget ud af, for at få filmen til at virker stor og pompøs, og lige på det område har filmen ramt genren godt og fornuftigt.

Som de fleste andre superhelte film er handlingen temmelig overdrevet, også i en grad hvor det lige bliver lidt for meget af det gode. Der er dog ikke noget mystificerende over handlingen, den er ret simpel og det hele kommer med en utrolig forudsigelighed der ikke lader meget til overraskelsesmomentet. Replikkerne er ligeledes forudsigelige og de stereotype teeangere agerer som det forventes af dem. Klichéerne  står i kø for at få denne superheltefilm til at komme ud som det helt store actionbrag, det hele er desværre noget der er set før og så bliver det i sidste ende ikke særlig interessant.

Intet eksrtamateriale.

“Power Rangers” er en stereotyp ungdoms superheltefilm, der nok vinder mest hos sine hard core fans fra 90’erne. Filmen minder opbygningsmæssigt også om noget ikke tidssvarende, mens den visuelt til gengæld er godt lavet. Det opvejer dog ikke den forudsigelige handling der kun delvis virker tillokkende.