Format: DVD, Blu-ray, Streaming – Release: 22.01.118 – Min: 86

Et par venner, der skal til at gå på college, er ved at falde for hinanden, men efter det mystiske mord på deres klassekammerat bliver de nødt til at trodse myndighederne for at afsløre sandheden.

Filmen er en mærkelig blanding af teenage kærlighedsfilm og kriminalhistorie, de to lidt uforenelige genre, ihvertfald i denne film, giver filmen en skævhed der ikke rigtig fungerer i den store sammenhæng. Det mest interessante er uden tvivl kærlighedshistorien, den er troværdig med en uskyldig naivitet der gør den ret interessant. De to unge spilles også overbevisende og sødmefyldt af især Chloë Grace Moretz og den i tiden flittigt brugte Ansel Elgort (Babydriver, Divergent serien og En flænge i himlen).

Til gengæld virker krimihistorien knapt så overbevisende, der handler om at en af hans bekendte, ikke en bedste ven eller noget, bliver dræbt og han vil ikke tro på at drabet har noget med kriminalitet at gøre. Det hele virker lidt ude i hampen og den bliver aldrig for alvor interessant, det er nemlig ikke helt forståeligt hvad det er der driver ham til selv, at lege politibetjent, udover en eller anden uforståelig form for retfærdighedssans. Han roder sig ud i mange uovervejede situationer og af en intelligent dreng, som han skal forestille at være, er det nu ikke hjernen der holder ham til jorden.

Taking care – making November criminals – 6.53

En lille featurette om filmens tilblivelse gør det ikke ud for et ordentligt ekstramateriale.

Kærlighedshistorien fungerer rigtig godt, mens krimihistorien der jo egentlige er den bærende historie, halter gevaldigt. Derfor bliver det kun til en middelmådig film, der aldrig bliver ordentligt forløst.