Format: DVD, Blu-ray – Release: 24.04.2012 – Min: 118

New Year’s Eve er en hyldest til kærlighed, håb, tilgivelse og nye chancer, fortalt gennem flere sammenflettede historier fra New York City – byen hvor alt kan ske.

Filmen er en slags fortsættelse af ”Valentine’s day” (2010), på den måde at instruktøren er den samme, og konceptet med mange vidt forskellige historier og forskellige personer er det samme, der på en eller anden måde har en indirekte sammenhæng. Dvs. at alle historierne er uafhængige af hinanden, men alligevel hænger sammen og det kræver noget fra instruktørens side for at få det til at gå op i en højere enhed. Filmen her har også visse sammenligningspunkter med den noget ældre og rigtig gode ”Love actually”(2003), der som foregangsfilm kørte samme koncept og ligeledes var propfyldt med store Hollywood stjerner i mindre roller.

I ”New year’s eve” ses både gamle sværvægtere som Michelle Pfeiffer og Robert De Niro og nogle af de nyere stjerner som bl.a. Katherine Heigl og Zac Efron. En pudsig rolle har også Jon Bon Jovi som rocksangeren med det meget internationale stjernenavn ”Jensen”! Han leverer nogle gode musikalske input i filmen, især med en smuk duet sammen med Lea Michele fra hit serien ”Glee”. Sjoveste indslag står Sofia Vergara for, med hendes karakteristiske spanske accent og i en rolle der minder utrolig meget om den hun spiller i ”Modern family”.

Selve historierne klarer sig rigtig godt uafhængigt af hinanden, nogle mere interessante end andre, men i det store hele er alle sammen interessante. Det kan dog også være en hæmsko for filmen, at der ikke rigtig nås at gå i dybden med de forskellige historier så det bliver overfladisk, fx historien om Robert De Niros karakter der ligger for døden, virker en anelse ligegyldig, og det er vel dybest set ikke meningen. To af de historier der klarer sig allerbedst i filmen er om teenagepigen ”Hailey” og hendes første kærlighed, og om ”Ingrid” (Pfeiffer) der i en sen alder slipper sig selv løs for at opnå alle sine drømme på bare én dag.