Format: DVD, Blu-ray, Streaming – Release: 10.08.17- Min: 104

LIFE er en sci-fi-gyser om et internationalt team på en rumstation, hvis mission ender i rædsel, da de opdager en frygtindgydende livsform.

Filmen kommer hurtigt i gang uden de store dikkedarer; de finder liv på Mars som hurtigt udvikler sig til en dræbermaskine, og ja, så kører filmen bare derudaf. Der er ikke rigtig nogen forklaring på hvorfor filmens blæksprutte lignende rumvæsen er ond, det er den bare, og det hele virker meget irrationelt med kun det ene mål for øje, at udrydde mennesker. Det bruger den så resten af tiden på, helt klassisk én for én udryddelse, i det hele taget emmer filmen langt væk af gammelkendte klichéer.

Filmens visuelle side er af en god kvalitet, den er rigtig flot filmet og alle scenerne som foregår i vægtløs tilstand er troværdige og fascinerende. Til gengæld er handlingen forudsigelig og til tider endda plat, der er simpelthen ikke noget nyt under solen inden for sci-fi genren til denne film. Den kører på det gammelkendte og sikre, og med en slutning der er alt for forudsigelig, når der er tale om en film inden for gysergenren. Selvom filmen udnævnes som en gyser, er der ikke meget gys over den, den er ikke så spændende som man kunne forvente.

Deleted scenes – 5.49
Life: In zero G – 6.54
Creating Life: The art and reality of Calvin – 7.07
Claustrophobic terror: Creating a thriller in space – 7.28
Astronaut diaries – 3.00

Ekstramaterialet er af den gode slags hvor ikke alt for lange featuretter fortæller om forskellige dele af filmen. “Life” handler om hvordan de har skabt effekten af vægtløshed i filmen og “Creating Life” handler om rumvæsnet.

“Life” det er en udmærket stil- og genre sikker sci-fi film, og alligevel er den ikke noget specielt, der findes mange og andre film af samme slags, også nogle der er bedre. Filmens visuelle side er dog rigtig god og det er ret fascinerende med en film hvor det hele udspiller sig uden tyngdekraft, at handlingen så er af den mere gængse og forudsigelige slags er der ikke så meget at gøre ved.