Format: DVD, Blu-ray, Streaming – Release: 01.06.17 – Min: 99

Efter det chokerende mord på sin mand, lammes førstedamen Jacqueline Kennedy af dyb sorg og kæmper for at genvinde sin tro. Midt i traumet skal hun finde kræfter til at trøste sine børn og definere sin mands historiske eftermæle og overveje sin egen fremtidige identitet som enke til præsidenten.

Dette er historien om mordet på John F Kennedy set ud fra Jacqueline Kennedys perspektiv, og tager udgangspunkt i en journalists interview med hende kort tid efter hendes mands mord i 1963. Selve filmens opbygning er en blanding interview og tilbageblik på den skæbnesvangre dag og de efterfølgende dage, altså en ganske kort og væsentlig tidsperiode for Jacqueline. Filmen bygger på et oprindeligt interview fra dengang og som sådan er det en historisk interessant film.

Ud over den historiske værdi som nok mestendels fænger det amerikanske publikum, er det er en langsommelig og idéforladt film. Det er en monoton snakkefilm der kun afbrydes af lange visuelle passager, billeder af Jacqueline, der uden tvivl et fotogent og godt spillet af Natalie Portman. Filmen vil gerne det sørgelige og det tragiske, vil gerne vise det følelsesmæssige forfærdelige i historien, men umiddelbart påvirker det ikke ret meget, igen måske med undtagelse af hvis det er en amerikaner der ser det. Det hele er lavet med en påtaget selviscenesættelse der ikke virker særlig inspirerende.

From Jackie to Camelot featurette – 22.23