Format: DVD, Blu-ray, Streaming  – Release: 08.03.18 – Min: 108

Efter at naturkatastrofer har truet planeten, har verdens ledere nu skabt et avanceret netværk af satellitter til at kontrollere det globale klima og sørge for sikkerhed til alle. Men det system, der var bygget til at beskytte jorden, angriber den nu, og det er en kamp mod uret at optrævle den egentlige trussel, inden en verdensomspændende geostorm udrydder alt og alle.

I en nær fremtid står kloden over for sin mulige undergang på grund af den globale opvarmning og dermed følgende naturkatastrofer, det er ihvertfald dét filmens handling går ud på. Ekstreme vejrsituationer danner rammen om denne katastrofefilm, hvor millioner af mennesker må lade livet og hvor kun én mand kan redde planeten! Det er så amerikansk som det kan blive og den har sådan en form for “gammeldags” tilgang til det hele, a la “Armageddon” og “Independence day”. Selvom det er så amerikaniseret som noget kan blive er det gjort på en fed måde, så filmen størstedelen af tiden er meget underholdende.

Filmens visuelle side kan dog ikke klandres for, at være gammeldags på nogen måde, alle katastroferne og alt det der foregår i rummet er dygtigt og troværdigt lavet. Filmen er nemlig også udover at være en fremtids- og katastrofefilm, et vaskeægte science fiction drama, med Gerard Butler og Jim Sturgess i hovedrollerne henholdsvis på jorden og i rummet. Underholdningsniveauet er i top, selv genkendeligheden fra andre film virker ikke irriterende påfaldende selvom den er der. Der er alligevel tilpas med nye inputs der gør, at filmen får sit eget liv og sit eget univers som skiller sig ud.

Wreaking Havoc – 6.30
The search for answers – 4.13
An international event – 5.40

3 korte featuretter der fortæller lidt om idéen bag filmen og lidt om hvordan de har filmet den. Interessant og samtidig lidt overfladisk, et standard ekstramateriale.

“Geostorm” skal tages for hvad den, en klassisk opbygget katastrofefilm, og underholdningen er hjemme med drama og spænding som i de gode gamle dage. Det er en form for nostalgi blandet med et super moderne og flot billede, hvilket gør filmen til det den er, en fed katastrofefilm.