Format: DVD, Blu-ray,streaming – Release: 28.09.17 – Min: 90

Free Fire er en hæsblæsende kriminalkomedie om en våbenhandel, der i dén grad går galt.

Der er ingen Hollywood stjerner eller hundedyre set-ups til at køre denne film igennem, det er en film der ikke har haft et kæmpe budget, men alligevel fået rigtig meget ud af det. Det er bl.a. fordi, at hele handlingen udspiller sig i en forladt fabriksbygning, og nej, filmens handling foregår stort set ikke andre steder. Det handler udelukkende om en våbenhandel der går skævt, ikke andet, og det lyder måske ikke af ret meget, men det er ikke desto mindre lykkes at få det maksimale ud af det. Den har noget over sig der gør, at den trods den tynde handling kan nagle seeren til fjernsynet, det skyldes der er et højt tempo og en konstant eskalerende historie.

Filmens meget kompakte univers gør dog også at der kan opstå lidt trivialitet undervejs, men i det store hele er filmen rigtig underholdende. Filmens figurer bidrager til komikken der ligger som en undertone til den ellers blodige handling, og det er lidt utroligt hvad de forskellige personer kan overkomme af diverse skudsår mm. Det hele fungerer fordi filmen er professionelt lavet, der er ingen steder hvor det føles som en “lavbudget” film.

The making of Free fire – 11.54

En enkelt featurette, men til gengæld en featurette der interessant i forhold til, at det er en anderledes film.

“Free fire” er en smal film, en “lille” film med et godt potentiale, et bevis på at så længe det er professionelt lavet, betyder det ikke så meget om skuespillerne eller indspilningerne er meget dyre. Med en god og spændingsmættet handling kan man komme langt, og det gør “Free fire”, den skal nok skabe sin egen lille fanskare.