Format: DVD, Blu-ray, Stream – Release: 13.10.16 – Min: 85

En desperat far tager kampen op mod elementerne og konfronterer frygten for at miste sine børn i denne spændende, psykologiske thriller.

En ansvarsløs far der desperat prøver at bevise sig som ansvarsfuld, det er det overskyggende tema i denne ødemarksfilm, i hvert fald i starten. Filmen tager form som en alvorlig film med forholdet mellem en far og hans sønner, der endelig langt om længe skal til at finde hinanden. Det virker som noget der er set mange gange før, men heldigvis træder handlingen ud af denne ellers forudsigelige form, og pludselig bliver det en meget mere skræmmende og interessant film. Filmen er debut for instruktøren Rob Connolly, der også selv har skrevet manuskriptet, og sikken en præstation, han har et godt flair for at skabe et intenst drama, i hvert fald i denne film. Det kunne forhåbentlig godt gå hen og bliver til flere film i den kaliber.

Filmen har den gode egenskab, at den det meste af tiden giver seeren en fornemmelse af, at der ligger noget under overfladen, noget der kan løbe af sporet, og det bliver også indfriet. Filmen går hen og bliver en fuldfed thriller og med en handling der peger i retning mod en uforudsigelig slutning. I det hele taget er det en film der overrasker på alle punkter, og når den på denne måde leverer mere end forventet bliver det til en god filmoplevelse. Der er noget ondt og ubarmhjertigt over filmen og stemningen den skaber, jo længere den skrider frem, og det er helt klart ikke nogen ”feel-good” film.

”Edge of winter” er fed thriller der overrasker ved at lade handlingen udvikle sig til noget uforudsigeligt. Filmen bliver gradvis bedre og bedre i takt med at uhyggen og spændingen stiger, en film der måske ikke er hørt så meget omtale om, men så meget desto mere er der grund til at se den, den er en rigtig god filmoplevelse.