Format: DVD, Blu-ray – Release: 21.09.17 – Min: 224

Fra producerne Judd Apatow og Pete Holmes kommer Crashing, der følger den aspirerende komiker pete (pete holmes), hvis liv i forstaden optrævles og får ham til at Flytte til new york city for at forfølge sin drøm – og crashe på Andres sofaer for at få tingene til at hænge sammen.

Serien handler om en komiker der ikke har slået igennem og optræder gratis, og som derfor “crasher” på andre komikeres sofaer, deraf navnet “crashing”. Pete Holmes har selv været med til at skrive serien, den handler om ham selv og bygger delvis på egne oplevelser, om en stand-up komiker der endnu ikke er blevet til et navn. For at kunne følge lidt mere med i serien, kræver det en smule kendskab til den amerikanske stand-up scene, ellers er der en del pointer der går hen over hovedet på seeren.

Serien består af 8 afsnit af ca. en halv times varighed, hvor man trækkes igennem Petes ægteskabelige problemer og videre som “hjemløs” i NYC, dog uden at der skabes den store interesse for ham som person, eller dem der omgiver ham. Rent faktisk er han en smule små irriterende, tumpet og godtroende, og det virker bestemt ikke sjovt selvom det nok er meningen.

Serien handler om stand-up, men er paradoksalt nok ikke sjov, ihvertfald ikke på en gennemgående måde, kun enkelte dele af serien har noget morsomt i sig, især afsnittet med Sarah Silverman eller afsnittet hvor han mødes med sine forældre fungerer ganske godt. Der er også scener hvor professionelle stand-up komikere optræder, sjovt er det dog stadigvæk ikke, det er som om pointerne falder til jorden. Pudsigt er det også, at en af seriens gennemgående figurer der hedder “Leaf”, på dansk er oversat til “Leif”!!!???

Disc 1:

• Guest star fanclub – 6.10
  • Comedy extras – 5.41

Disc 2:

• Pete Holmes: Faces and sounds – 57.02
  • About Crashing – 1.48
  • The art of crashing – 2.38
  • Guest star fanclub – 2.55

Det hører til sjældenhederne, at ekstramaterialet er bedre end selve filmen/serien, det er til gengæld tilfældet her idet det indeholder et Pete Holmes live show fra Chicago. Showet er i sin komik meget sjovere end selve serien. Resten af ekstramaterialet er ikke særlig interessant, det handler lidt om de gæste komikere der også medvirker i serien.

“Crashing” er en middelmådig serie der ikke rigtig når op på det komiske niveau man kunne ønske eller forvente. Hovedpersonens tumpede facon, de dårlige vitser og de anti-sjove stand-up shows burde være morsomme, men komikken falder ofte til jorden. Det er muligvis en smagssag og det kan være det kræver et lidt større kendskab til amerikansk stand-up komik for, at få det rigtige udbytte. Seriens personer er kun til dels interessante og ikke i en sådan grad at det opvejer seriens tamme komik.