Format: DVD, Blu-ray, Streaming – Release: 14.12.17 – Min: 113

Action-komedien ‘Baby Driver’ følger en ung flugtbilist, der går under dæknavnet Baby. Chaufføren arbejder for den kriminelle Doc, som sender ham på forskellige røverier med forbryderne Buddy, Darling og Bats. En dag møder han den smukke Debora, og de bliver forelskede med det samme. Men bedst som Baby tror, at det er slut med den kriminelle levevej, så afpresser chefen ham til en sidste tur bag rattet, og det går ikke helt som forventet…

Filmen her der er en rendyrket action film kommer som et forfriskende pust til genren, hvor de lydmæssige virkemidler fungerer perfekt og som den ekstra nye dimension. Filmens hovedperson “Baby” der lider af tinnitus bruger musikken til, at overdøve tinnitusen, og den musik han hører i sine høretelefoner, er så det der er filmens soundtrack og det matches 100 % til filmens actionscener. Kontrasten er til gengæld scenerne hvor han kommunikerer med sin plejefar, det foregår nemlig på tegnsprog da han er døv. Det er en virkelig fed måde, at bruge lyden, eller mangel på samme, på og der ligger en stor idérigdom bag filmen på andre måde også. Det visuelle bl.a. med lange uklippede sekvenser er også virkelig godt skruet sammen, det er en flot film.

Filmen starter med action for fuld skrue i en hæsblæsende biljagt, og drejer efterhånden mere over i det mere romantiske hjørne, for så igen at skrue fuldt op for action delen. Det giver en fed dynamik og tillige en interessant handling der er værd at følge med i, en skæv historie med skurke og helte uden at det hele er sort/hvidt. Handlingen former sig ikke traditionelt, den har en herlig form for “skævhed”. “Baby” (Ansel Elgort) er en fantastisk antihelt der udstråler coolness og barnlighed på samme tid, der gør ham meget likeable og en person seeren virkelig holder med. Det gør filmen endnu mere interessant, at følge hans kamp mod alt det han er blevet rodet ud i.