Format: DVD, Blu-ray, Streaming  – Release: 05.10.17 – Min: 122

Ridley Scott vender tilbage til det univers, han skabte med ALIEN: COVENANT, et nyt kapitel i den skelsættende ALIEN-fortælling. Mandskabet på rumskibet Covenant, der er på vej mod en planet langt uden for galaksen, opdager noget, de tror er et ukendt paradis, men som viser sig at være en mørk, farlig verden. Da de opdager en trussel, der overgår deres værste fantasier, må de begive sig ud på en sindsoprivende flugt.

Endnu engang pustes der liv i “Alien” historien, dette er seriens film nummer 5, men garanteret ikke den sidste, slutningen lægger ihvertfald op til noget andet. Den første Alien film blev instrueret af Ridley Scott og siden er det forskellige andre instruktører der har taget teten, i denne film er det dog Scott der igen har overtaget styringen. Til gengæld er det første gang Sigourney Weaver ikke er med.

Filmen emmer langt væk af seriøsitet og kvalitet og det betyder rigtig meget for om filmen skal lykkes som en efterfølger til de fire andre film, der også har været af svingende kvalitet. Især de første var rigtig gode og her igen finder filmen frem til noget af det samme, bygger videre med en god historie der trækker paralleller til de tidligere film og dermed gør det til en troværdig efterfølger.

Den har også den portion af spænding og uhygge der hører sig til, filmen bliver på intet tidspunkt kedelig og den er rammer den helt rigtige balance mellem spændingen og en super god handling. Filmens karakterer har personlighed og de har relevans, det er personligheder seeren kan forholde sig til, det gør det hele så meget mere seværdigt.

Det er gået 38 år siden den første film blev lavet, og dengang var det en anderledes og visuelt flot lavet film. Dengang kunne man nok ikke forestille sig hvor flot det ville blive her mange år senere, men der er tale om en meget flot film med virkelig gode visuelle effekter. Billedsiden har altså også en stor del af æren for filmens gode underholdningsværdi.

Deleted and extended scenes – 17.37
USCSS Covenant:
Meet Walter – 2.20