Format: DVD, Blu-ray, Streaming  – Release: 20.07.17 – Min: 118

Dorothea Fields (Annette Bening) bor i Santa Barbara sammen med sin halvvoksne søn Jamie (Lucas Jade Zumann). I huset bor også eks-hippien William (Billy Crudup), som Dorothea håber kan være en rollemodel for hendes søn – men Jamie er ikke interesseret i ham. Dorotheas anden lejer, kunstneren Abbie (Greta Gerwig), og den vilde nabopige Julie (Elle Fanning) træder til for at hjælpe Dorothea med at gøre en god mand ud af Jamie, og vi følger de tre meget forskellige kvinder med Jamies åbne og søgende blik.

Året er 1979 og rammen omkring drengen “Jamie”, der skal forsøge sig i balancekunsten mellem barn og voksen, en historie der er fortalt gennem både drengen selv og hans mor “Dorothea”. En fin måde for at få to perspektiver på samme sag. Filmen fortæller med både alvor og humor om det, at vokse op og glide mere og mere fra sine forældre, en uundgåelig og alligevel for nogen smertelig del af livet. Dette perfekt illustreret i et citat af en af morens replikker, leveret til den yngre “veninde” til Jamie: “Du får lov at se ham ude i verden som en person. Det får jeg aldrig”. Samlet i en replik opsummerer det nøjagtig det som hele filmen handler om.

De tre kvinder/piger omkring Jamie bidrager hver på deres måde til hans udvikling fra barn til voksen, og det er gode menneskelige historier der ligger bag figurerne. Realistiske på en måde så de bliver fuldt ud troværdige, og selvom det er en følelses film bliver det ikke til noget overskruet eller forlorent. Handlingen udvikler sig heller ikke som ventet og det er befriende, for kærlighed er bare ikke som på film (selvom dette jo er en film!). Slutningen er også en af de bedre, her fortælles om hvad der sker for filmens personer efterfølgende, hvad der kommer til at ske for dem i fremtiden og det er en genial løsning, for filmen formår nemlig at få seeren til at føle en nysgerrighed for hvad der sker efter 1979.