Format: Xbox One – Release: 27.10.15 Genre: FPS – Spiller: 1-24

Spillet:
Hvis der er et spil der altid har fulgt xbox’en er det helt sikkert Halo serien, ja faktisk har den nok været med til at skabe Xbox’en og bragt den dertil den er i dag. Hver gang har spillet formået at holde høj standard i forhold til tiden, men denne gang er teamet bag spillet skiftet ud og 343 industries sidder bag roret. Nu skal de så vise hvor meget power der virkelig er i en Xbox One.

En mystisk og ustoppelig kraft truer galaksen, men Master Chief er forsvundet, og der er sået tvivl om hans loyalitet. Oplev den mest dramatiske Halo-historie til dato i et episk samarbejdseventyr for fire spillere, der spænder over tre verdner. Tag kampen op med venner og rivaler i de nye multiplayer-spiltyper: Warzone, enorme slag for 24 spillere, og Arena, rene 4 mod 4-kampe.*

Halo 5_02

Oplevelsen:
I selve campiangdelen har man kontrollen over Spartan Locke og Master Chief mest af tiden Spartan. Her kæmper man sig igennem spillets historiedel, hvor man er blevet udstyret til tænderne med våben og tre kampsoldater man delvis har kontrol over via simple kommandoer. Selve delen med kommandoerne virker sådan lidt on and off, forstået på den måde at nogle gange gør de som befalet. Men til andre tider flyver de rundt som hovedløse høns. Når dit team virker, virker det rigtigt godt, men det er temmelig frustrerende ikke at få hjælp, hvis man er nede eller endt i krydsild og man kan se de står få meter fra en.

Selve historien er måske ikke den dybeste fortælling, men hvad det er vel også kun en form for opvarmning til multiplayer-delen. Hvis det er sådan du ser på det tror jeg faktisk ikke man blive skuffet, det er samtidig en god måde at komme ind i halo universet, hvis ikke man kender det eller man bare lige skal have den genopfrisket.

Multiplayer-delen er bygget op om Arena og Warzone. Arena er det gamle Halo i nye klæder og det virker rigtigt godt og byder på masse af fede timer med Capture the flag, Slayer og Strongholds.

Det virkelig nye i Halo 5: Guardians ligge gemt i Warzone-delen. Her kæmper man op til 24 personer på engang og ikke nok med at man skal holde sig i live, ja så skal man også løse små opgaver, så som beskyttelse og andre ting undervejs. Der er masse af nytænkning i denne del af spillet og det meste er faktisk af den gode slags så der er tumbs up til 343 industries for at tage opgaven med Halo seriøs

En fed ting ved Halo 5 er også at man har fået nogle rigtige fede våben at lege med, men man har heldigvis også fået lov at beholde de gode gamle. Det give Wow og Yes oplevelser i stor stil og virkelig et rigtigt stort plus.

halo-5_03

Grafikken:
Grafikken har naturligvis fået et hak op og er blevet pudset helt op. Der er ufatteligt smukke sekvenser igennem hele spillet og den er helt sikkert en målestok for hvor meget man presser ud af sin Xbox One og vi er bestemt ikke skuffet.

Halo-5_04

Lyden:
Soundtracket til spillet er storslået, og yderst effektfuld, der lige giver spillet et skub i den rigtige retning, hvor kun de rigtige store spil når op.

Halo-5_05

Der kommer 3 spil i år der skal vise at Xbox One er værd at satse på. Halo 5 Guardians viser at der er masse af power i konsollen og 343 industries beviser at kan løfte arven efter Bungie og tilmed tilføre masser af nytænkning og det mest er faktisk rigtigt godt. Det her er bare et af de spil der skal stå på hylden over din Xbox One så simpel er det bare.

Grafik: 4.5/5
Lyden: 4/5
Gameplay: 5/5